آموزشگاه کسب درآمد | xearn

اموزش و معرفی روش های کسب درامد

بیت کوین کش چیست ؟

  • ۴۹۵

بیت کوین کش (با نماد BCH) یک ارز دیجیتال و یک فورک برای بیت کوین کلاسیک است که در آگوست سال ۲۰۱۷ ایجاد شد. در بیت کوین کش حجم هر بلوک افزایش یافته و امکان پردازش تعداد بیشتری از تراکنش‌ها فراهم شده است. 

چرا بیت کوین کش شکل گرفت؟

یکی از دغدغه‌های اعضای جامعه بیت کوین از آغاز تاکنون، مقیاس‌پذیری (قابلیت استفاده از آن در ابعاد گسترده‌تر و با تعداد کاربران و تراکنش‌های بیشتر) بوده است. حجم هر بلوک در بیت کوین یک مگابایت (یک میلیون بایت) است. این محدودیت که از همان ابتدا همراه بیت کوین بود سبب کاهش سرعت پردازش تراکنش‌های جدید می‌شود و این محدودیت نیز به نوبه خود سبب آسیب به اعتبار و فراگیری بیت کوین خواهد شد.

به همین دلیل عده‌ای از کاربران بیت کوین تصمیم گرفتند این محدودیت حجم هر بلوک را تغییر دهند تا به این ترتیب جلوی اقداماتی نظیر حملات خرابکارانه در زمان پایین بودن قیمت بیت کوین را بگیرند. تا سال ۲۰۱۵ که ارزش بیت کوین صعودی بود، اندازه متوسط هر بلوک به ۶۰۰ بایت رسید. در این زمان کاربران متوجه شدند که افزایش حجم اطلاعات موجود در هر بلوک موجب کاهش سرعت پردازش آن می‌شود.

در طی این سال‌ها، پیشنهادات متفاوتی برای بهبود وضعیت پردازش تراکنش‌ها پیشنهاد شد که بیشتر آنها بر افزایش اندازه هر بلوک تاکید داشتند. از آنجا که کدهای بیت کوین توسط یک مرکز خاص کنترل نمی‌شود و درواقع سازوکاری کاملا غیرمتمرکز دارد، هر نوع تغییر باید از سوی توسعه‌دهندگان و ماینرها مورد استقبال قرار گیرد تا موثر واقع شود. البته برای اینکه این رویکرد مبتنی بر توافق جمعی شکل قطعی بگیرد و قابل مشاهده شود، به زمان نیاز است.

 

در صورت توافق تعدادی قابل توجه از کاربران بر سر یک سری مقررات جدید (نظیر افزایش حجم هر بلوک) یک بلاک چین مجزا ایجاد می‌شود که مقررات خاص خود را دارد. این بلاک چین جدید را در اصطلاح فورک می‌نامند (فورک در انگلیسی هم به معنای چنگال و هم دو یا چند راهه شدن است که در اینجا معنای دوم صدق می‌کند، چون ارز دیجیتال دو شاخه شده است).

البته پیش از بیت کوین کش چند فورک دیگر نظیر بیت کوین اکس‌تی (Bitcoin XT) و بیت کوین آنلیمیتد (Bitcoin Unlimited) نیز ایجاد شده بودند که به علت عدم پذیرش از سوی تعداد قابل توجهی از کاربران با شکست روبرو شدند. بیت کوین کش که در آگوست سال ۲۰۱۷ ایجاد شد نیز یک فورک دیگر برای بیت کوین کلاسیک است.

تفاوت بیت کوین کش با بیت کوین کلاسیک

در بیت کوین کش حجم هر بلوک به ۸ مگابایت افزایش یافته است، در حالی که این حجم برای بیت کوین به ۱ مگابایت محدود می‌شود. بیت کوین کش همچنین کد موسوم به «سگ‌ویت» (SegWit) را حذف کرده است. بر اساس این کد، با حذف بخشی از تراکنش، فضایی در هر بلوک آزاد می‌شود. هدف بیت کوین کش افزایش تعداد تراکنش‌هایی است که می‌تواند مورد پردازش قرار گیرد. طرفداران بیت کوین کش امیدوارند این تغییر به این ارز دیجیتال امکان رقابت با رقبایی نظیر پی‌پل و یا ویزا را بدهد.

از آنجا که حجم بلوک‌ها در بیت کوین کش افزایش یافته است، شاید ماینرهای خرده‌پا نتوانند در زمینه استخراج این ارز دیجیتال مشارکت کنند و در نتیجه این امکان فقط در انحصار شرکت‌های بزرگ‌تری که از توان پردازشی بالاتری برخوردارند قرار گیرد. همچنین بعید نیست که بیت کوین کش خودش با یک هارد فورک روبرو شود

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی